دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مورد خطر طغیان آفت شب‌پره مینوز در مزارع گوجه فرنگی استان هشدار داد.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، احمد سبحانی اظهار داشت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا در روزهای اخیر احتمال افزایش فعالیت و خسارت آفت در مزارع گوجه فرنگی استان بسیار زیاد بوده و پیش‌بینی‌ها دال برطغیان و خسارت زایی شدید آفت به‌ویژه در اسفند ماه است.
کد خبر: ۱۹۲۷۱
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در مورد خطر طغیان آفت شب‌پره مینوز در مزارع گوجه فرنگی استان هشدار داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، احمد سبحانی اظهار داشت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا در روزهای اخیر احتمال افزایش فعالیت و خسارت آفت در مزارع گوجه فرنگی استان بسیار زیاد بوده و پیش‌بینی‌ها دال برطغیان و خسارت زایی شدید آفت به‌ویژه در اسفند ماه است.

\n\n

وی گفت: این آفت با توان خسارت‌زایی زیاد و زادآوری بالا می‌تواند تمام اندام‌های هوایی گیاه اعم از برگ، ساقه و میوه را مورد حمله قرار داده و موجب نابودی مزارع گردد و با کاهش بازار پسندی محصول باقیمانده و خسارت به سایر محصولات سبزی و صیفی اقتصاد کشاورزی را به خطر اندازد.

\n\n

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تنظیم تاریخ کشت، نصب تله‌های نوری و فرمونی، استفاده از حشره‌کش‌های غیر شیمیایی نظیر نیمارین و نیمازال و حشره‌کش میکروبی BT، مبارزه شیمیایی با استفاده از سمومی نظیر آبامکتین، دورسبان، پروتئوس، آوانت و اویسکت، انجام شخم عمیق و جمع آوری و انهدام بقایای گیاهی پس از پایان برداشت را در کنترل جمعیت آفت موثر دانستند.

\n\n

سبحانی تاکید کرد: کشاورزان عزیز می‌بایست نسبت به بازدید و بررسی مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده خسارت آفت، فورا به کلینیک‌های گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و نسبت به انجام عملیات کنترلی اقدام کنند.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر